Dan Rather sues CBS for $70 million over “intentional mishandling” of aftermath of discredited story about George Bush

Newsvine.com reports:

Former CBS news anchor Dan Rather filed a $70 million lawsuit Wednesday against the network, former corporate parent Viacom Inc., and three of his former bosses.Rather’s complaint stems from “CBS’ intentional mishandling” of the aftermath of a discredited story about President George W. Bush’s time in the Texas Air National Guard.

According to the NY Times’ account, Rather now claims to have been

“little more than a narrator of the disputed broadcast, which was shown on Sept. 8, 2004, on the midweek edition of “60 Minutes” and which purported to offer new evidence of preferential treatment given to Mr. Bush when he was a lieutenant in the Air National Guard.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s